Maj 15th, 2013

Opakowania reklamowe

Bez kategorii, by admin.

Opakowania reklamowe to bardzo ważny element całego produktu. Bez odpowiedniej oprawy żaden produkt, nawet najlepszy nie trafi do szerokiego grona odbiorców. Wygląd jest obecnie bardzo ważną cechą. Większość produktów, szczególnie tych codziennego użytku kupujemy ze względu na jakość opakowania. Fakt zakupu większych produktów, wręcz obiektów zawsze w znacznej części przypadków dokonywany jest na podstawie oceny estetyki. Wybór samochodu to najczęściej kwestia podobania lub nie podobania się danego modelu.

  • Pomimo jakości, trwałości wykonania i tego co rzeczywiście auto ma pod maską, jedną z istotnych kwestii jest jego wygląd. Dla większości kupujących wymienione parametry mogą nie mieć znaczenia jeżeli kolor i kształt im nie odpowiadają. Zakup samochodu to inwestycja której nie dokonujemy zbyt często. W przypadku kupna małych artykułów, spożywczych czy przemysłowych, wybór nie wiąże się z dużym ryzykiem. Niekiedy jest to forma wręcz eksperymentu, aby poznać nowy towar. Być może zakup niezbyt smacznych ciasteczek, ładnie opakowanych może nas nieco rozczarować jednak dla producentów i speców od marketingu sam fakt sięgnięcia po produkt przez klienta to już połowa sukcesu. Nawet jeśli ciasteczka nie posmakują wszystkim, to być może znajdą się i tacy konsumenci którzy je polubią.
  • Opakowania reklamowe to część techniki sprzedaży, na którą najbardziej podatni są mali konsumenci czyli dzieci. Nie bez powodu soki, serki czy jogurciki przeznaczone dla tej grupy wiekowej są szczególnie dobrze wykończone pod względem formy, koloru czy kształtu. Nie rzadko też na etykietkach czy kartonikach umieszczone są bajkowe postacie. Wiele z produktów spożywczych dodatkowo na swoim pudełku lub butelce posiada naklejki, żetony bądź punkty, których kolekcjonowanie ma znacznie głębszy sens. Albumy do ich zbierania, przeważnie posiadają miejsca na kilkadziesiąt jak nie więcej pozycji. O ile rodziców lub opiekunów stać na rozwijanie kolekcjonerskiej pasji dziecka, to wszystko jest w porządku, jednak w wielu przypadkach dochodzi wręcz do manipulacji u najmłodszych. Dzieci są nakręcane przez reklamy i kolegów, a sam fakt zbierania czegoś nie wynika z własnych upodobań czy zainteresowań a z wymogów czy mody panującej w środowisku.
  • Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignia handlu. Bez jej udziału wiele towarów, w tym także i tych dobrych, nie miało by szansy na przebicie się do większej grupy odbiorców. Spoty, bilbordy są istotnym elementem akcji marketingowych. Nie mniej jednak opakowania reklamowe nie są mniej ważne.

Back Top

Comments are closed.